Aliance
Pokud si založíte alianci, tak se bude 5% celkového přijmu z vašich zemí odvádět do společné alianční pokladny, což znamená, že alianci se vyplatí zakládat v počtu alespoň 2 hráčů, kteří si tak můžou finančně vypomáhat .Z alianční pokladny může vybírat každý vládce který dostal přístup k pokladně od velitele.Velitel aliance je ten kdo jí založil,pokud velitele zabijí tak velení přebírá člen aliance s nejvyšší hodností.Přijímat nové členy může pouze velitel.Být velitel aliance vyžaduje určité zkušenosti a diplomacii, proto velitelství doporučuji pouze hráčům obeznámeným s politikou DE.Maximální možný počet hráčů v jedné alianci je osm.
Kouzla
Kouzla jsou v DE velmi používaná,jejich síla se odpočítává z celkového počtu mágů a mohou být zesílena magickými věžemi.Síla kouzel je dosti rozdílná,ale počítá se počet mágů děleno počtem zemí krát dva.To znamená,že když budete mít 100 mágů a osm zemí,tak síla kouzla které vytvoříte bude kolem 25.K tomu,aby jste kouzlo seslali úspěšně musí být jeho síla větší než mag. obrana země na kterou ho sesíláte.Mag. obrana se odpočítává podobně jako síla kouzla.Je to počet mágů v zemi krát počet mágů vzemi krát 3 děleno počtem domů v zemi.Používání kouzel se také liší u různých druhů ras.Každá rasa má limit kouzel které může každý den seslat.Mágové,Nekromanti,Temní elfové a Elfové budou kouzla sesílat často,ale oproti tomu Skuruti,Barbaři a Enti budou sázet na vojsko,ostatní rasy jsou víceméně vyrovnané.Asi nejpoužívanějším kouzlem v DE je Požehnání,které se vyplatí zejména na začátku hry,nejpoužívanější špatné kouzlo je zase asi Kletba.Zvláštní kapitolou je kouzlo Soudný den které postihne i vás a je velmi ničivé,jeho popis i popis všech ostatních kouzel najdete ve hře v odkazu magie.Pamatujte,že pokud hrajete nevíkendovou ligu,tak v pátek nesesílejte požehnání a ni kletbu,nebo jím podobná kouzla,protože když se nehraje,tak se minou účinkem.
Hlášení
Do hlášení se zapisují všechny akce,které jste provedli.Když pošlete útok,tak se druhý den v hlášení objeví jestli jste zemi dobyli,nebo jestli se země ubránila.Pokud pošlete kouzlo,tak v něm objevíte jestli jste ho seslali úspěšně nebo ne.Také se v něm můžete dočíst třeba to,že jste přišli o nějakou zemi,protože ji dobyl nějaký jiný vládce.Na konci hlášení je vždy napsáno např.:Vlivem magického počasí je zisk many 150%,cena domů je 90% a zisky peněz jsou 130%.Tyto procenta jsou odpočítávány ze základních zisků které máte.Toto můžete ovlivnit na obětištích tím,že obětujete bohům,ale moc to nepomáhá.Vyplatí se ovšem nakupovat domy,když je jejich cena 50% a předpověď na zítřek je,,Extrémní růst“.
Hodnost
Na začátku každého věku máte hodnost,která se vám postupem hry zvyšuje nebo snižuje.Pokud dobyjete nezávislou zemi,zvýší se vám hodnost o (základní hodnost ligy děleno 50).Když dobijete zemi vládce s větším počtem zemí než máte vy,tak se vám zvedne hodnost o +100 + (počet zemí protivníka děleno vaším počtem zemí krát 50),naproti tomu když dobyjete zemi vládce,který má míň zemí než vy,tak se vám hodnost sníží o 100 - (počet vašich zemí děleno počtem zemí obránce krát 50).Maximálně se vám však sníží jen o 200.Pokud máte stejný počet zemí jako obránce zvedne se vám hodnost o 50,jestliže vám někdo zemi dobyje,tak se vám hodnost sníží o (základní hodnost ligy děleno 50).Za neúspěšný vojenský útok se vám hodnost sníží o (základní hodnost ligy děleno 200).Hodnost se také zvyšuje podle umístění v tabulce "celkově".Hodnost také zvyšuje každé úspěšně seslané špatné kouzlo a to o 1 za každou utracenou stovku many.Pokud sešlete kouzlo,které stojí míň než 100 many,tak se hodnost nezvýší.Hodnost je dobrá k tomu,že pokud máte o půlku větší hodnost něž jste měli na začátku věku,tak máte také o půlku větší zisky zlata a many.V tomto ohledu funguje přímá úměra,ale maximálně můžete mít 2x větší zisky.Některé ligy požadují hodnost určité výše ke vstupu,jinak do nich nemůžete.
lol
(kristian, 7. 10. 2007 21:18)